• کد خبر: ۲۸۵۸۶
  • تعداد بازدید: ۱۳۸

شرکت مخابرات حدود ۴۰ درصد از خسارت وارده را جبران می کند

شرکت مخابرات درباره خسارت سالانه ۷۰۰ میلیارد تومانی بابت جبران حق اشتراک ماهیانه از تلفن ثابت توضیح داد و اعلام کرد با تعرفه جدید ، حدود ۴۰ درصد از خسارت وارده جبران می‌شود.

نتیجه تصویری برای شرکت مخابرات


به گزارش پایگاه خبری عصر مالی به نقل از ایسنا؛ بارها از سوی مسؤولان مخابراتی اعلام شده که در حوزه‌ی تعرفه‌گذاری تلفن ثابت یک ظلم تاریخی و بی‌عدالتی رخ داده و هزینه‌ی ایجاد و نگه‌داری تلفن ثابت بسیار بیش‌تر از هزینه‌ای است که از مالکان تلفن ثابت دریافت می‌شود و در این راستا یکی از اقداماتی که موجب شده مخابرات بیش از پیش متضرر شود دستور لغو آبونمان تلفن ثابت بود.

پیش از این دریافت آبونمان تلفن‌های ثابت در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حالی ابطال شد که این موضوع به اذعام مسؤولان مخابراتی هزینه‌های زیادی را به این شرکت تحمیل کرد و از همان زمان هم برای جبران این خسارات گزینه‌هایی از جمله تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت محتمل بود و حتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت به‌دلیل جبران ضرر و زیان ناشی از لغو آبونمان در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌شود.

مجید صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره ایجاد تغییراتی در تعرفه‌های مخابرات گفته بود: تعرفه‌های مخابرات چه در دیتا و چه تلفن ثابت باید تغییراتی در جهت افزایش داشته باشد. البته تابع قانون هستیم اما کاهش تعرفه بیش از این در حوزه به صلاح نیست و با تعرفه‌های کنونی نمی‌توانیم توسعه داشته باشیم.

وی از تلاش در جهت مذاکره برای بازگرداندن رأی دیوان عدالت اداری سخن گفته و افزوده بود: لغو دریافت آبونمان از مشترکان به ضرر مخابرات است و درآمد ۷۰۰ میلیارد تومانی سالانه را کاهش می‌دهد. به همین دلیل در تلاش برای بازگرداندن این حکم هستیم. البته موظف به اجرای قانون بوده و درحال طراحی سیستم‌ها هستیم اما تلاش می‌کنیم با کمک وزیر ارتباطات و رگولاتوری و مذاکره با دیوان عدالت، رأی را بازگردانیم. با وجود این با گذشت چندین ماه از رأی دیوان عدالت اداری، تغییری در این رأی داده نشد تا جایی که برای دریافت حق اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن ثابت تصمیم‌گیری شد.

دراین رابطه ، محمدرضا بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات درباره‌ دریافت حق اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن ثابت، گفت: دیوان عدالت اداری از مرداد سال گذشته ، رأی داد دریافت آبونمان از طرف مخابرات غیرقانونی است. مصوبات تعرفه‌گذاری از طرف سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی انجام می‌شود اما این موضوع برای مخابرات حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان در سال خسارت وارد می‌کرد.

وی ادامه داد: این موضوع قطعاً به ضرر صنعت مخابرات، توسعه و نگهداری شبکه مخابراتی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان و تمامی ذی نفعان و از این جهت که نمی‌توانیم سرویس جدیدی به مردم بدهیم. به ضرر مشتریان بود و همه را تحت تأثیر قرار داد. به همین دلیل مکاتبات متعددی با دیوان عدالت اداری صورت گرفت و وزارت ارتباطات هم مذاکرات متعدد را با دیوان عدالت اداری انجام داد اما متأسفانه به نتیجه کلی نرسید.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که پس از اعلام رأی دیوان عدالت هزینه‌ آبونمان علی‌الحساب از مشتریان دریافت می‌شد و دیوان عدالت هم در جریان بود، افزود: با توجه به ضرر و زیان مخابرات و بر اساس مصوبه ماده ۴ اساسنامه شرکت درنهایت مکلف شد مصوبه را اجرا کند. اما در مجمع که با حضور نمایندگان دولت (سهام عدالت) و اعتماد مبین، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس تشکیل شد، پیشنهادی طبق ماده ۴ قانون تأسیس شرکت مخابرات مطرح و پس از موافقت ،بنا شد حق اشتراک از مشترکان تلفن ثابت دریافت شود.

بیدخام در تشریح چگونگی دریافت حق اشتراک ماهانه گفت: مقرر شد برای حق اشتراک ماهیانه بابت هر خط تلفن ثابت از مشترکان در روستاها ۱۰۰ تومان، در شهرها ماهانه ۷۵۰ تومان، در شهرستان‌ها ۱۰۰۰ تومان، در مراکز استان‌ها غیر از کلانشهرها ۱۲۰۰ تومان، در کلانشهرها ۱,۵۰۰ تومان و در تهران ۲,۰۰۰ تومان دریافت شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا حق اشتراک دریافتی می‌تواند خسارت واردشده به مخابرات را جبران کند، گفت: بااین تعرفه ، حدود ۴۰ تا ۳۵ درصد از خسارت وارده به شرکت مخابرات جبران می‌شود.

نظرات
نظر خود را بیان کنید
نام:
ایمیل:
خبر ویژه
آخرین اخبار
پربیننده ترین خبرها