• کد خبر: ۳۱۰۹۰
  • تعداد بازدید: ۳۱۳
معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس تشریح کرد؛

سرخابی‌ها از سکّو تا تابلوی فرابورس

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران به منظور تنویر افکار عمومی و در تشریح عملکرد بازار پایه گفت: موضوع مهمی که باید به ‏آن توجه کرد این است که اصولا در بازار پایه فرابورس چیزی تحت عنوان «پذیرش» وجود ندارد و شرکت‌ها صرفا در این بازار «درج» ‏می‌شوند؛ پذیرش بایستی در بازارهای اول و دوم فرابورس صورت بگیرد‎.

به گزارش پایگاه خبری عصر مالی؛ با نزدیک شدن به انتهای شهریور و پایان مهلت مقرر مجلس در خصوص ایجاد شرایط واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بهنام ‏محسنی، معاون بازار‌های خارج از بورس فرابورس ایران در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت این دو باشگاه و دلیل ‏تاخیر‌های صورت گرفته در واگذاری آن‌ها گفت: هنوز به صورت رسمی اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی سرخابی‌ها به فرابورس ارائه ‏نشده است‎. ‎

در این رابطه، محسنی با اشاره به مفاد بند ۳ تبصره ۲ قانون بودجه در سال ۹۸، به تکالیف مجلس شورای ‏اسلامی برای واگذاری دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس در فرابورس پرداخت و گفت: بر اساس بند یاد‌شده، وزارت ‏ورزش و جوانان مکلف است با همکاری سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس، شرایط لازم برای واگذاری سهام شرکت‌های استقلال و ‏پرسپولیس را تا پایان شهریور فراهم کند و در مرحله بعد از آن است که اساسا موضوع ورود این شرکت‌ها به بازار پایه فرابورس مطرح می‌شود.

معاون بازار‌های خارج از بورس فرابورس ایران به منظور تنویر افکار عمومی و در تشریح عملکرد بازار پایه گفت: موضوع مهمی که باید به ‏آن توجه کرد این است که اصولا در بازار پایه فرابورس چیزی تحت عنوان «پذیرش» وجود ندارد و شرکت‌ها صرفا در این بازار «درج» ‏می‌شوند؛ پذیرش بایستی در بازار‌های اول و دوم فرابورس صورت بگیرد‎. ‎

وی یکی از موارد اصلی که برای درج شرکت‌ها در بازار پایه فرابورس ضروری است را سهامی عام بودن آن‌ها به منظور شمولیت عرضه ‏نزد سازمان بورس عنوان کرد و افزود: در این زمینه شرکت فرهنگی استقلال با مشکل سهامی خاص بودن مواجه است و نیاز دارد که ‏مراحل تبدیل شخصیت حقوقی از سهامی خاص به سهامی عام را طی کند‎. ‎

محسنی در پایان بحث احصاء دارایی‌های مشهود و نامشهود این شرکت‌ها نظیر مالکیت معنوی مربوط به برند آن‌ها را نیز مطرح کرد و ‏گفت: این شرکت‌ها بایستی برای ثبت برند خود در اداره مالکیت معنوی اقدام کرده و با شناسایی این دارایی، آن را در صورت‌های مالی ‏خود منعکس کنند. ضمن اینکه با توجه به نظر قانون‌گذار در خصوص عرضه عمومی شرکت‌های استقلال و پرسپولیس، بایستی موضوع ‏تعداد سهام عرضه شده آن‌ها نیز مشخص شود. ‏

 


منبع: شبکه خبر

نظرات
نظر خود را بیان کنید
نام:
ایمیل:
خبر ویژه
آخرین اخبار
پربیننده ترین خبرها