• کد خبر: ۳۷۱۳۶
  • تعداد بازدید: ۳۸
با بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران؛

جزییات تورم نقطه به نقطه خرداد اعلام شد

بررسی جزییات تورم دو درصدی ماهانه در خردادماه ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که افزایش بهای مسکن، خوارکی‌ها و آشامیدنی‌ها و حمل و نقل سه عامل مسلط در تغییرات نرخ تورم بوده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری عصر مالی، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی جزییات تورم مصرف کننده در خردادماه ۹۹ براساس آمار‌های مرکز آمار ایران پرداخته و نوشته است: نرخ تورم سالانه خردادماه ۲۷.۸ درصد، تورم نقطه به نقطه ۲۲.۵ درصد و تورم ماهانه دو درصد محاسبه شده است.
بر این اساس تورم نقطه به نقطه مسکن ۲۴.۲ درصد، اجاره بها ۲۴.۱ درصد، خوارکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۱۴.۹ درصد و حمل و نقل نیز ۴۸.۶ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که سهم بخش مسکن از تورم نقطه به نقطه کل در این ماه ۶.۱۷ درصد، اجاره بها ۶.۰۶ درصد، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۴.۹۱ درصد و حمل و نقل ۴.۶۶ درصد بوده است.
بر اساس این گزارش، تورم نقطه به نقطه بخش مسکن، آب، برق و گاز در (در مجموع) ۲۱.۷ درصد و سهم آن از تورم نقطه به نقطه کل معادل ۶.۲۵ درصد ثبت شده است. سبزیجات تنها بخشی بوده که دارای تورم منفی بوده و تورم نقطه به نقطه آن منفی ۰.۴ درصد و سهم آن از تورم نقطه به نقطه کل نیز منفی ۰.۰۲ درصد محاسبه شده است.
براساس این گزارش تورم نقطه به نقطه خردادماه گروه‌های نان و غلات ۲۹.۴ درصد، گوشت قرمز و ماکیان ۰.۴ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۲۸.۹ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۷.۹ درصد، میوه و خشکبار ۲۵درصد، چای، قهره، کاکائو، نوشابه و آبمیوه ۳۶.۳ درصد و شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی نیز ۱۶.۷ درصد بوده است.
همچنین تورم نقطه به نقطه دخانیات ۱۶ درصد، پوشاک و کفش ۲۸ درصد، مبلمان و لوازم خانگی ۲۶.۶ درصد، بهداشت و درمان ۲۴ درصد، ارتباطات ۷ درصد، تفریح و فرهنگ ۲۶.۵ درصد و هتل و رستوران نیز ۱۷.۹ درصد بوده است.






منبع: ایبِنا
نظرات
نظر خود را بیان کنید
نام:
ایمیل:
خبر ویژه
آخرین اخبار
پربیننده ترین خبرها